bnyak sangat benda yg jadi dalam usia 18 tahun ni. mcm2 org yg aku jumpa, mcm2 perangai, mcm2 kerenah. ade yg okay ade yg annoying tahap gaban lah kan.. haha~

jumpa jugak kwn baru, dah lama kwn tapi..mcm baru kenal lah.. walaupun kat fb je, haha.. saya rasa awak baik sebenarnya, cuma tolonglah jauhkan diri dari bnda2 tu, tak ade apa pun yg baik pasal benda tu, memg susah kalau nak terus tinggalkan, perlahan2 lah.. Islam pun larang benda tu kan? i'll pray the best for you.jangan buat bnda mcm tuu sebab alasan yang mcm tu. ape2 pun, i'm on your back! haha~

the next thing is..pasal hidup aku sendiri. tak tau smpai bila benda nak berterusan mcm ni. aku boleh bersuara tapi aku tak ade keberanian tu. aku tak tahu nk harapkan siapa. masalah ni boleh selesai kalau dua2 boleh bercakap dan bersuara, tapi, masing2 simpan je. memang. memang dia sengsara, dia sakit, die kecewa, aku faham dan aku tahu. hari2 aku dengar luahan dia. tapi, die tak sedar ke yg aku pun rasa benda yg sama. asal marah je, mcm2 perkataan yang keluar kat aku n adik2.. tapi, aku tak ambil serious sgt, aku tahu dia ckp mcm tu sebab dia marah. tapi, sampai bila? memang, aku buat tak tahu, aku buat bodoh je, tapi hati aku dah cukup terluka, dah tak ade perasaan lagi dah. menangis? dah puas dah.. sampai dah tak ade air mata lagi dah.  aku memg nak sangat bersuara, tapi aku rasa mcm lemah sangat. aku tak berani, aku tak kuat.
 

kepada _ _ _ _, mintak tolong sgt. jangan lah buat mcm ni. ape yg _ _ _ _ sebenarnya. tindakan ni, buat semua org sakit, sengsara. kalau dah tak ade apa2, lepaskan jelah. mira redha. dulu memg tak boleh terima, tapi sekarang, itu jalan terbaik. mira sayang semua. tak nak sesiapa pun sakit. cukuplah..
Rahsia dihati takde sape yang tahu

2 comments:

nur syazani said...

jas ku syg~~
aar btol la mcm2 kan bende brlaku mase umo 18 taon ni..ngeh3..
dan itu biase la asam grm dlm lauk kann???
ehh salah asam garam dlm kehidupan..
ape2 pon no matter wat hapen 2 u..
i alwys support ko wahai kwn~~
chaiiyyoookkk Jas!!!!!

loneeyJNH said...

thankyou syaz sayang! aku baru perasan ini komen. haha :p

blog ini adalah hak milik mutlak JNHH