lost.

Bismillahirrahmanirrahim..

Hmm..  Satu keluhan yang besar yang jas nak lepaskan, untuk ape pun jas xpasti.

Bermula semester ni rasa macam ada satu kuasa besar yang pengaruh jas, pengaruh yang macam mana eh? Yang tu pun susah sangat nak terangkan.. Tapi pengaruh tu sesuatu yang sangat3 tak baik.. Pengaruh tu effect study, ibadat and diri jas sendiri..

Sekarang ni, kalau nak cakap pasal study, dalam test ke quiz ke, harapkan ape yang jas dah belajar dalam kelas jelah.. Kalau esok ade quiz, malam tu baru baca sikit dalam buku, then baca pun separuh jalan.. Bila masuk quiz, mulalah jawab merepek2 je.. Macam mana nak score? Nak kata busy, takde lah busy mana sem ni rasanya..huhu~

Next, pasal solat, rasa liat sgt2 nak solat..ske tangguh2.. Mengaji? Apetah lagi.. Sekali dua je rasanya mengaji dalam sem ni.. Kalau solat pun, xkhusyuk.. Nak buat mcm mana lagi? Hmm..

Dulu sakit kepala a.k.a. migrain ni da lama xdatang, tapi sekarang jadi balik.. Lepas tu, jas xpernah sakit lebih dari 3 hari, tapi pernah satu masa tu demam, sakit tekak, batuk, sakit kepala semua dalam masa seminggu..lepas da g klinik, makan ubat sume, Alhamdulillah baik semula..

Kenapa rasa sekarang ni hidup ni kosong sangat? Rase macam tak ada orang yang faham diri ni? Ataupun diri ni yang terlalu sangat complicated? Ataupun jas yang terlalu expect untuk orang lain faham diri jas? Mungkin jugak kann? Huhu.. Betul jugak.. Tak ada orang yang lain yang lebih faham diri kita melainkan diri kita sendiri dan Allah S.W.T..

Diri kita sendiri dan Allah S.W.T..

Mungkin jugak semua ni berpunca dari diri sendiri..
Mungkin diri sendiri yang dah jauh dengan diri sendiri,
Mungkin diri sendiri yang dah jauh dengan Allah S.W.T..

Ya Allah, tolong bwk aku ke pangkal jalan, jangan pesongkan akidahku, pelihara imanku..jangan sesekali jauhkan aku dari Mu..  :’(

Rahsia dihati takde sape yang tahu

0 comments:

blog ini adalah hak milik mutlak JNHH