down

aku cuba untuk x tulis hal ni dalam blog but guess i just can't. aku cuba untuk simpan hal tu untuk pengetahuan aku sendiri tapi, aku rasa tersikasa. rasa nak jerit, rasa nak mengamuk tapi, bnda dah jadi, xboleh nak ulang balik. aku pernah ckp, nilai persahabatan sgt3 tinggi kat mata aku, once, yes, family value is very3 important for me, tapi takdir berpaling daripada aku, aku terima. sekarang ni, dalam persahabatan yg sgt3 berharga kat mata aku, pun aku kene uji?
aku baik dgn dia, mana2 kitorg nak pergi, kitorg pergi sama2, selalu lepak sama2, memg boleh katakan cukup sekepala lah. rahsia aku ada pada dia, rhsia dia pun ada pada aku. aku dah anggap bff lahh. kdg2 memg ada a few things perangai dia buat aku menyampah, tp, aku simpan, bg aku tuu benda remeh, dia kwn aku, mcm2 mana pun, just terima. a good friend will except you no matter how and what you are, kan? kdg2, aku sorg2 dalam bilik, aku xkisah,  mungkin dia nak pergi tnya pasal assignment, kwn2 lain boleh tolong, aku xboleh tolong, so nevermind lahh. lepas tuu, dia pergi lepak2 dgn group dia pun, aku xkisah, berkawan biar seribu kan? dlm pada aku bosan duduk sorg2 dalam bilik, aku jalan2 lahh, then jumpa dgn budak2 group aku dekat foyer. entah mcm mana, kitorg boleh jadi sgt rapat.

satu hari, salah sorg budak group aku masuk hosp, aku pergi jaga. slpas tuu, memg aku sgt2 rapat lahh dengan budak2 group aku ni. memg satu kepala, kebetulan sgt3, nak keluar sama2, lepak sama2.. kdg2 smpai subuh duduk dgn diorg. dlm masa yg sama, dia mula tunjuk perangai yg aku sendiri xpaham. hempas2 pintu, cmpak2 barang. knpa? aku salah ke? kalau salah, ckp lahh.. sejak ari tuu, die xtegur aku, aku pun takutlah nak tegur. satu hari masa die masuk bilik, aku pndg dia, dia pandang aku.. aku senyumm.. die jeling. perasaan aku masa tuu? Allah je tau. ok..cukuplah itu satu hal. hal yg lain, kwn dia pndg aku semacam. knpa? ape pulak aku buat kat diorg ni? hmm.. xpelah, mungkin perasaan aku je. aku nak keadaan pulih mcm dulu, aku hantar msg kat dia minta maaf walaupun aku tak tau ape salah aku. xpelah, asalkan hubungan kitorg boleh  baik. satu hari aku xtahann, aku tnya room mate aku yg lagi sorg knpa dgn dia tuu sbnrnya. rupa2nya, sakit hati sebab aku rapat dgn org lain, mengadu pasal aku kat budak2 lain, aku selalu tinggal dia, DAH TAK NAK ROOMATE YG MCM SEKARANG UNTUK NEXT SEM lagi dahh. terima kasih, perasaan aku masa dgr mcm tuu, ALLAH je yg tau. aku kene tinggal sorg2, aku tak ckp apa2 pun kat sesiapa pun. aku DIAM je. aku tak cerita pasal hal dia kat sesiapa pun. itu yg dia balas? terima kasih sgt2. aku pergi kat kwn2 aku, menangis. dia tahu ke? entah macam mana perasaan sedih aku bertukar jadi benci. aku remove dia dari sibling, aku delete dari friend, aku block dia..aku rasa dikhianati. balik bilik, aku yg hempas pintu, aku yg cmpak barang. aku xdapat bendung perasaan aku.

masa nak balik kL, aku tak nak tengok muka dia. aku benci, aku sakit hati, aku sedih. tapi, kwn2 rapat aku suruh aku pergi jugak salam dgn dia. FINE. aku pergi salam dia. apa reaksi dia? tgn bersalam, muka xpandang aku, jeling aku lagi tuu. perasaan aku? okay, xpe. aku turun. dia msg, suruh aku chill, die xmarah dgn aku. WHATEVER. masa balik dgn ann, dalam kereta aku menangis. ann tnya knpa kan? sebab hal ni lah.

aku minta maaf sebab semua salah aku.
aku minta maaf sebab kau rasa ditinggalkan.
aku minta maaf sebab rapat dgn org lain.
tapi aku terasa sebab kau mengadu pasal aku kat org lain, kau tak ckp terus terang dgn aku.
bila aku buat mcm tu, aku rasa aku dah x boleh percaya kat kau.
MINTA MAAF sgt2. org yg aku percaya, aku cerita rhsia aku., sekali kau dah rosakkan kepercayaan tu, aku rasa sakit sgt3. aku xjangka mcm ni jadinya hubungan baik kita. apa2 pun terima kasih atas semua perkara baik selama kita rapat. aku x lupa jasa kau. rhsia kau selamat dgn aku. jgn risau. hiduplah mcm mana pun yg kau nak.
Rahsia dihati takde sape yang tahu

1 comments:

Ann said...

alorh yunk..tamo larh igt sal tue ag..i cdey ble tgk u cdey :(

blog ini adalah hak milik mutlak JNHH