kawan?

tak tahu kenapa hari ni tiba2 tergerak hati nak tulis pasal kawan.. apa yg akan aku tulis adalah atas pengalaman aku sendiri, so, bukan untuk memburuk2kan sesiapa, tapi untuk renungan aku and sume jugak.. tak ada manusia yg sempurna dalam dunia ni..

kalau nak tahu, jenis aku ni kan, bile terasa dengan sorang kawan tu, aku cerita kat kawan lain, kire macam sesi luahan perasaan lah, haha.. then, bile da ok dengan die, aku ok jelah. bile aku terasa dengan kwn yg lain pulak, aku cerita kat kwn yg lain2.. mcm mane nak explain ye, kirenya, dlam klgn kwn2 aku tu, sume ade je dgr cerita drpd aku.. bukan niat aku nak memburuk2 kan atau nak merenggangkan hubungan kite, cuma kdg2 aku sgt2 terasa.. so, aku minta maaf sgt2 kpd org yg prnah aku cerita pasal die kat sesiapa.. memg lah seharusnya aku tak perlu ngadu dgn kwn lain, mungkin aku boleh ckp terus dgn kwn tu, aku terasa dengan die, tp, itulah, aku ni manusia yg sememangnya tak sempurna..huhu~
aku berkawan dengan semua, seboleh2 nya aku nak elak drpada ada clique2 ni.. bak kata org, berkawan biar seribu.. berkawan xsalah, kwn dengan org jahat pun xsalah, asalkan jgn ikut kejahatan tu, and if berkemampuan cuba ubah kwn kite tu, kan? cuma yg aku musykil, bila diri kita sendiri tak berapa nak betul, tp sibuk dok jaja sana sini org tu mcm tu, mcm ni..ape kes? astagfirullah..mungkin aku sendiri prnah buat mcm tu, wallahualam.. tp, tolonglah.. A REAL FRIEND WILL ACCEPT YOU NO MATTER HOW AND WHO YOU ARE. bile difikir2 semula, memg betul ayat tu..

sekarang, aku cuba untuk berkawan dgn semua org tnpa nak fikir sakit hati atau ape, sebab ape-ape hal, satu hari nanti, silap2 hari bulan, org yg kite menyampah yg tolong kita nanti, itu pernah berlaku, percayalah.. satu lagi kalau kwn dengan org yg mulut die men cakap lepas je, konon2 berani tahap dewa lah kalau bab2 nak sound org.. tp, dalam berani tu, xpulak berani nak ckp straight dgn kawan yg kau tak puas hati dgn die? ape kes? jwb sendirilah ye..

ok, ini sisi kebengangan aku. kpda sesiapa yg berkenaan lah kan. TOLONG jangan ingat aku diam, aku ni bodoh, xtau ape yg jadi, ok? aku tau bile masa dan ketikanya kau nak ambil ksempatan atas 'kebaikan' aku ni.. lembut2 aku, baik2 aku, kalau kau rasa nak perang dengan aku ni, buatlah aku sakit hati, menyesal seumur hidup nanti, faham? sesiapa yg berani sgt nak main2 kan persahabatan ni, silakanlah.. aku memg paling pntg kalau org kwan xikhlas.. AMARAN ye kepada sesiapa yg rasa mcm die ade cari pasal ngan aku tu, memg aku diam, aku senyum depan kau, tapi, ALLAH tau ape yg aku rasa, aku diamkan saje sebab aku taknak persahabatan kita rosak, bukannya sebab aku tak berani..so, please~~
xkan xsdar kesalahan diri sendiri kot?? perasan bagus sangat ke? pirahhh.. bagus lagi kucing aku..

HUH~ lega................... haha.. itu saja untuk hari ni.. ^_^

Rahsia dihati takde sape yang tahu

0 comments:

blog ini adalah hak milik mutlak JNHH